Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod Základní informace Přístup do báze autorit přes Z39.50
Akce dokumentů

Přístup do báze autorit přes Z39.50

Základní informace pro nastavení Z39.50 klienta

server: aleph.nkp.cz
port: 9991
Jméno báze: 
AUT - pro kódování CP-1250
AUT-UTF - pro kódování UTF-8

Jméno báze již není vázáno na požadovaný formát.
Je možné získat záznamy MARC21 i UNIMARC dle požadavku klienta.


Podrobnější informace o Z39.50 serveru NK ČR a podporovaných atributech

Ukládání návrhů autorit probíhá také pomocí Z39.50 klienta, ale do speciální báze zvané "bandaska" (vega.nkp.cz:8888). Další informace poskytuje a uživatelská oprávnění přiděluje firma Cosmotron, kontaktní osoba Oldřich Nejezchleba.


Možné problémy při spolupráci s použitím Z39.50

1. Nelze se připojit do báze autorit AUT (= Autority NK)

Máte-li potíže s přístupem do báze, ověřte si, zda je příčina na straně Národní knihovny:
Kontrola Z39.50 serveru a přístupnosti bází NK ČR

Možné příčiny na straně NK:
- neběží Z39.50 server (prosíme o nahlášení telefonem nebo e-mailem)
- báze je zamčená (nyní již importy bázi "zamykají" jen výjimečně; mimo běžnou pracovní dobu může jít o údržbové práce)
- nefunguje Aleph - celková porucha (v tomto případě neběží ani jiné báze NK, je třeba vyčkat nápravy, v NK se na tom pracuje)
Možná příčina na straně uživatele:
- chyba v nastavení klienta, např. ve jménu báze (AUT10 již neplatí)

2. Nelze stáhnout záznam autority

- vadný záznam (u jiných záznamů vše funguje) - stávalo se kvůli chybě v LDR, hlásit číslo záznamu do NK

3. Problémy s přechody mezi scan a find

- může souviset s rozpory nastavení klienta a serveru, definovanými atributy - je nutno analyzovat případ od případu

4. Nelze se připojit na Z39.50 server pro vytváření návrhů
("bandaska", pomocná báze Návrhy pro ukládáni)

- neběží server vega v NK - lze zjistit z Exploreru - nezobrazí se stránka http://vega.nkp.cz - je třeba hlásit do NK
- je problém s programy na bandasce (vega běží) - je třeba vyřešit mezi firmou Cosmotron a dodavatelem systému, který využívá Zklienta
- je chybně nastaven klient - je třeba vyřešit mezi firmou Cosmotron a dodavatelem systému, který využívá Zklienta
- katalogizator se pokouší uložit záznam nekorektně - je třeba vyřešit mezi firmou Cosmotron a dodavatelem systému, který využívá Zklienta

Kontaktní adresy:

NK - problémy technického rázu:
radovan.zahorik@nkp.cz (příp. tel. 221 663 171)

NK - obsahové záležitosti záznamů jmenných autorit:
zdenek.bartl@nkp.cz

NK - obsahové záležitosti záznamů věcných autorit:
marie.balikova@nkp.cz

Cosmotron - problémy spojené s nastavením Z39.50 serveru "bandaska":
nejezchleba@cosmotron.cz

« září 2016 »
Po Út St Čt So Ne
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930